چطوری میشه

نکاتی آسان برای مبتدیان وردپرس برای شروع

نکاتی آسان برای مبتدیان وردپرس برای شروع

وردپرس این امکان را برای افراد عادی مانند من و شما فراهم می کند تا وبلاگ ها و وب سایت های خود را راه اندازی و مدیریت کنیم. وقتی برای اولین بار داشبورد وردپرس خود را می بینیم بسیار هیجان زده می شویم. و ما عجله داریم که اولین پست خود را جایگزین اولین پست استاندارد Hello World از وردپرس کنیم.

اما صبر کنید، بسیاری از ویژگی های داخلی وردپرس وجود دارد که باید با آنها آشنا شوید. آنها می توانند زندگی وبلاگ نویسی شما را آسان و لذت بخش کنند. برای مرور گزینه‌های متعدد در منوی سمت چپ، گزینه‌های صفحه در بالا، گزینه‌های درون ویرایشگر وقت بگذارید و از اینکه چقدر نادیده گرفته‌اید شگفت‌زده خواهید شد. بنابراین بیایید این پست را به کشف بسیاری از گزینه های نه چندان آشکاری که می توانیم در زندگی روزمره وردپرس خود استفاده کنیم اختصاص دهیم.

بیایید شروع کنیم،

مدیریت بدون زحمت پست ها در وردپرس

گوشه سمت راست ویرایشگر پست یک موهبت برای وبلاگ نویسان است. از بسیاری جهات به شما کمک می کند تا پست های خود را بهتر مدیریت کنید. این گزینه‌ها معمولاً شامل تنظیمات انتشار، قالب‌های پست، طبقه‌بندی و تصاویر برجسته می‌شوند.

انتشار

Easy Tips for WordPress Beginners: Publish Settings

برای برنامه ریزی برای نمایش پست ها در تاریخ های انتخابی، گزینه انتشار را کاوش کنید. این به شما امکان می دهد تاریخ و زمان دقیق انتشار پست خود را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید با کلیک کردن روی بازبینی در انتظار، پست را برای بررسی علامت‌گذاری کنید، مخصوصاً برای وبلاگ چند نویسنده مناسب است.

گزینه Visibility مشاهده محتوا توسط دیگران را کنترل می‌کند. تنظیمات پیش فرض برای این گزینه Public است، به این معنی که تمام دنیا می توانند پست را مشاهده کنند.  اما می‌توانید با محافظت با رمز عبور یا فعال کردن گزینه خصوصی، مشاهده را به چند مورد انتخاب شده محدود کنید.

به‌طور پیش‌فرض، آخرین پست‌های شما در بالای صفحه در وردپرس ظاهر می‌شوند. اگر بخواهید یک پست همیشه سبز یا پستی که در اولین تایمر هدف گذاری شده باشد و در عوض آن جایگاه را اشغال کند، چه؟ می‌توانید این کار را با تنظیم مجدد گزینه‌های زیر Visibility انجام دهید. گزینه Sticky را برای پست فعال کنید، تا زمانی که گزینه چسبنده را غیرفعال نکنید، ظاهر می شود و در بالای پست های شما باقی می ماند.

به‌عنوان یک وبلاگ‌نویس، می‌دانید که یک پست قبل از اینکه برای مشاهده عمومی نمایش داده شود، چند ویرایش انجام می‌دهد. ممکن است به‌عنوان یک یادداشت کوچک شروع شود و در طول زمان به یک مقاله کامل تبدیل شود که در میان نسخه‌های زیادی اجرا می‌شود. اگر به هر دلیلی می‌خواهید به هر یک از نسخه‌ها دسترسی داشته باشید، فقط به Revisions در ویرایشگر پست نگاه کنید. اگر نمی توانید بلافاصله آن را ببینید، تنظیمات را در گزینه های صفحه فعال کنید. با افزودن کمی کد در فایل wp-config.php (به پایین‌تر مراجعه کنید)، همچنین می‌توانید تعداد ویرایش‌های پست را محدود کنید.

قالب

Easy Tips for WordPress Beginners: Post Format

پس از تنظیمات انتشار، باید بخشی را برای Format مشاهده کنید. بسته به تم وردپرسی که استفاده می کنید ممکن است چند یا چند گزینه قالب بندی پست داشته باشید. این قالب‌ها به پست شما سبک متفاوتی می‌دهد.

  • استاندارد یک قالب پست متنی ساده است
  • کنار تراز می کند
  • قالب‌های

  • تصویر، ویدئو، گالری و صوتی رسانه‌های مربوطه را در بالای پست شما نشان می‌دهند.
  • نقل قول پست شما را به صورت نقل قول مستقیم استایل می کند
  • پست‌های

  • پیوند دارای گزینه‌ای برای شما خواهند بود که می‌توانید یک پیوند خروجی را برای هدایت یک پست به آن مشخص کنید (مثلاً: اگر متنی نوشتید که XYZ در حال فروش است، پست خود را به آن پیوند دهید تا خوانندگان را جذب کند. مستقیم به فروش)
  • پست‌های

  • وضعیت به‌صورت به‌روزرسانی وضعیت مشابه رسانه‌های اجتماعی قالب‌بندی می‌شوند
  • چت ها به عنوان مکالمه ظاهر می شوند

به سادگی قالبی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید و محتوای خود را اضافه کنید. برخی از توسعه‌دهندگان تم گزینه‌های اضافی را بر اساس قالب به پست‌ها اضافه می‌کنند (مثلاً: نقل قول‌ها ممکن است گزینه‌هایی برای رنگ‌ها یا فونت‌های پررنگ داشته باشند، و ویدیوها ممکن است گزینه‌های اضافی برای پوشش‌ها یا جایگزین‌های تصویر داشته باشند). می‌توانید درباره قالب‌های پست وردپرس در راهنمای ما اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تصویر ویژه

Easy Tips for WordPress Beginners: Featured Image

وقتی یک پست ایجاد می‌کنید، اغلب گزینه‌ای برای یک تصویر برجسته (حتی با همه قالب‌های مختلف پست) خواهید داشت. این تصویر معمولاً در صفحه اصلی وبلاگ شما استفاده می شود، به عنوان تصویر کوچک هنگامی که پست شما به عنوان پست مرتبط در مقاله دیگری، یا به عنوان تصویر کوچک برای هر ماژول وبلاگ در صفحه ساز (مانند شبکه های وبلاگ یا چرخ فلک ها در Elementor یا WPBaker Visual Composer).

برای شروع روی پیوند “تنظیم تصویر ویژه” کلیک کنید.

Easy Tips for WordPress Beginners: Select Featured Image

در مرحله بعد، یا یک تصویر جدید آپلود کنید (آن را از رایانه خود انتخاب کنید یا در تصویر بکشید و رها کنید) یا تصویری را انتخاب کنید که از قبل در کتابخانه رسانه شما وجود دارد. روی دکمه آبی رنگ «تنظیم تصویر ویژه» کلیک کنید و سپس پست خود را ذخیره کنید.

هنگام افزودن تصاویر جدید، مهم است که عنوان برای توصیف تصویر برای موتورهای جستجو و متن جایگزین برای استفاده توسط صفحه‌خوان‌ها یا مرورگرها اضافه شود. این به دلایل سئو و دسترسی است. استفاده از توضیحات یکسان برای هر دو کاملاً خوب است، فقط فراموش نکنید که آن را اضافه کنید.

دسته ها و برچسب ها

Easy Tips for WordPress Beginners: Categories and Tags

دسته‌ها و برچسب‌ها (گاهی اوقات به طور جمعی به عنوان “طبقه‌شناسی” شناخته می‌شوند) برای گروه‌بندی محتوا استفاده می‌شوند. اینها برای کمک به خوانندگان (و موتورهای جستجو) در جهت یابی وب سایت شما و یافتن محتوای مرتبط استفاده می شوند. در اینجا یک مرور کلی برای کمک وجود دارد:

  • دسته‌ها گروه‌بندی‌های اصلی برای پست‌های وبلاگ شما (یا سایر انواع پست‌ها مانند کارکنان، نمونه کارها و غیره) هستند. این باید تعاریف کلی از محتوا باشد. اگر وبلاگ بررسی خودرو بودید، اینها می توانند مارک های مختلف خودرو (جیپ، تویوتا، فورد و غیره) باشند.
  • برچسب‌ها جزییات خاص‌تری هستند که بر اساس دسته اصلی هستند. برای وبلاگ خودرو، این می تواند جزئیات فنی مانند قدرت اسب، کیسه هوا، رنگ، سال و غیره باشد.

اگر می‌خواهید بیشتر بدانید، راهنمای ما را برای وردپرس بررسی کنید. دسته‌ها و برچسب‌ها به‌علاوه افزونه‌هایی برای بهبود (یا حتی خودکارسازی) آنها در وب‌سایت شما.

محتوای ساخت

بلاگرها زمان مناسبی را در ویرایشگر پست صرف می کنند. و تعدادی گزینه در ویرایشگر وجود دارد که به ساده سازی کار شما کمک می کند. این گزینه‌های مفید در ویرایشگر بصری می‌توانند تایپ محتوا را آسان‌تر کنند،

Easy Tips for WordPress Beginners: Post Editor

نوشتن بدون حواس پرتی: دکمه لایک نسبتاً بزرگ «X» را درست در زیر «متن» در تصویر زیر می بینید؟ با کلیک بر روی آن، پانل‌های جانبی و هدرها ناپدید می‌شوند و فضای خالی برای نوشتن برای شما باقی می‌ماند. وقتی دوباره روی آن کلیک کنید، صفحه اصلی بازیابی می شود.

تغییر نوار ابزار: که به آن “سینک آشپزخانه” نیز می‌گویند، دکمه مربعی در ردیف بالای نوار ابزار است. با کلیک کردن، ردیف دومی از گزینه‌ها در زیر باز می‌شود.

میانبرهای صفحه کلید: پس از باز کردن ردیف دوم گزینه‌ها با استفاده از Toolbar Toggle به دنبال نماد «؟» باشید. با کلیک بر روی آن، مجموعه میانبر تعبیه شده در ویرایشگر در یک پنجره بازشو نمایش داده می شود. به عنوان مثال Alt+Shift+2
Heading 2 را به شما می دهد. اما قبل از شروع استفاده از این میانبرها، باید میانبرهای صفحه کلید را در نمایه کاربری خود فعال کنید. میانبرها بر اساس هر کاربر فعال می شوند.

بیشتر بخوانید: یکی دیگر از ویژگی‌های مفید برای ایجاد پست، Read More است. این بخش اول متن شما (قبل از درج شکستن) به عنوان یک گزیده کوتاه است که با تصویر کوچک پست شما در صفحه اصلی وبلاگ استفاده می شود. توجه بیشتری نسبت به عنوان پست به خود جلب می کند و در رسانه های اجتماعی شیک به نظر می رسد. به دنبال ویژگی در ویرایشگر پست بگردید، مکان نما را در جایی که می خواهید گزیده پایان یابد قرار دهید و سپس روی نماد کلیک کنید. همچنین می‌توانید با کلیک کردن روی برگه «متن» برای محتوای خود و افزودن این بیت HTML، یک نقطه قرمز رنگ دیگر اضافه کنید:

پس از آن، اگر می‌خواهید یک پست طولانی را به صفحات زیادی تقسیم کنید، کد زیر را دقیقاً در نقطه‌ای که می‌خواهید صفحه شکسته شود، در ویرایشگر متن وارد کنید. می‌توانید هر چند بار که می‌خواهید آن را تکرار کنید و آن را به چندین صفحه تقسیم کنید (این برای فهرست‌های طولانی/جزئی خوب است و همچنین می‌تواند به شما در نمایش تبلیغات بیشتر کمک کند).


			
1 2برگهٔ بعدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا